۱۲۲۶
۳۸۳
تولستوی

تولستوی

پدیدآور: علی تاجدینی ناشر: سوره مهرتاریخ چاپ: ۱۳۹۵مکان چاپ: تهرانتیراژ: ۲۵۰۰شابک: 0ـ229ـ03ـ600ـ978تعداد صفحات: ۶۳۶

خلاصه

بی‌تردید تولستوی در زمرۀ بهترین رمان‌نویسان جهان قرار دارد و حتی بسیاری بر آنند که او نفر اول به شمار می‌آید؛ زیرا اعتبار تولستوی فقط از جنبۀ ادبی آثار او برنمی‌خیزد؛ او از برجستگی‌هایی برخوردار است که در کمتر نویسنده‌ای می‌توان نمونه‌ای از آنها یافت.

معرفی کتاب

برای دیدن بخشی از صفحات کتاب، لینک فایل پی دی اف (pdf) را ببینید.

 

بی‌تردید تولستوی در زمرۀ بهترین رمان‌نویسان جهان قرار دارد و حتی بسیاری بر آنند که او نفر اول به شمار می‌آید؛ زیرا اعتبار تولستوی فقط از جنبۀ ادبی آثار او برنمی‌خیزد؛ او از برجستگی‌هایی برخوردار است که در کمتر نویسنده‌ای می‌توان نمونه‌ای از آنها یافت. تولستوی افزون بر آنکه از داستان‌‌نویسان درجه یک جهان به شمار می‌آید، اهل تأمل و تفکر نیز بوده و دغدغه‌های دینی و انسانی در وجود او به کمال وجود داشته است. گواه بر این مطلب هزاران صفحه مطالب چاپ‌شده و یادداشت‌های اوست که نشان می‌دهد تولستوی درد خدا و معنویت و انسانیت داشته است. تولستوی انسانی اخلاقی است و برای تخبق به اخلاق الهی بیش از سی سال محاسبۀ نفس و ریاضت و خودداری و خودسازی داشته است. تولستوی به معنی کامل کلمه، اهل عمل بود و توانسته بود میان تفکر و عمل جمع کند.

بهترین رمان‌های تولستوی، زندگی هشتادودوسالۀ خود وی است که با فراز و نشیب‌های بسیاری که داشته، برای بشریت به ویژه اهل ادبیات و فلسفه بسیار آموزده است. مهم‌ترین دلیل نگارش این کتاب، فقدان متنی تألیفی و با این وجود توصیفی ـ انتقادی از شخصیت، آثار و افکار تولستوی است.

این کتاب دارای چهار بخش عمده است: بخش اول کتاب به زندگی‌نامه تولستوی می پردازد. بخش بعدی کتاب به معرفی و نقد آثار تولستوی می‌پردازد و به طور مختصر درباره بسیاری از آثار مهم تولستوی مطلب نوشته شده است. بخش سوم کتاب مربوط به اندیشه‌های تولستوی می شود. شش موضوع در اندیشه تولستوی را که جزو مبانی فکری تولستوی است انتخاب و در واقع در کل آثارش تحقیق شده است. فصل چهارم کتاب نیز شامل مقاله، کتاب و فیلم می‌شود که تمام مقالات، کتاب‌ها و فیلم‌هایی را که در سراسر جهان درباره تولستوی کار شده است به طور خلاصه در این کتاب آورده شده است.

فهرست مطالب کتاب:

مقدمه

بخش اول: زندگی‌نامه

فصل اول: زندگی‌نامۀ تولستوی

فصل دوم: شخصیت‌شناسی تولستوی

فصل سوم: عوامل مؤثر در شخصیت تولستوی

بخش دوم: آثار تولستوی

فصل اول: فهرست آثار تولستوی

فصل دوم: معرفی و شرح آثار تولستوی

فصل سوم: ویژگی آثار تولستوی

بخش سوم: افکار و اندیشه‌های تولستوی

فصل اول: تولستوی و دین

فصل دوم: نقد و بررسی نظریۀ تولستوی دربارۀ هنر

فصل سوم: نقد شهوت در اندیشۀ تولستوی

فصل چهارم: نقد غرور

فصل پنجم: معنای زندگی

فصل ششم: شر و نسبت آن با مالکیت، دولت و کلیسا

بخش چهارم: آثار، مقالات و فیلم‌شناخت تولستوی

1. کتاب‌ها

2. آثار ترجمه‌شده دربارۀ تولستوی

3. مقالات

4. فیلم‌شناخت بر اساس سیر تاریخی

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

بازخوانی انتقادی سیاست‌گذاری‌های آموزشی در ایران معاصر

بازخوانی انتقادی سیاست‌گذاری‌های آموزشی در ایران معاصر

سیدجواد میری، مهرنوش خرمی‌نژاد

ضروری است که فهم ما از جایگاه آموزش و پرورش به صورت بنیادی و از منظر ارزش‌گذاری اجتماعی تغییر کند؛ ز