۱۰۴۹
۴۸۰
میان فنجان‌های قهوه: داستان‌های کوتاه از نویسندگان روز جهان

میان فنجان‌های قهوه: داستان‌های کوتاه از نویسندگان روز جهان

پدیدآور: اورهان پاموک و دیگران ناشر: سرزمین اهوراییتاریخ چاپ: ۱۳۹۴مترجم: ضیاء قاسمی مکان چاپ: تهرانتیراژ: ۵۰۰شابک: 9ـ43ـ6792ـ600ـ978 تعداد صفحات: ۱۹۶

خلاصه

در این کتاب ده داستان کوتاه به انتخاب مترجم از نویسندگان نامی جهان انتخاب و ترجمه شده است.

معرفی کتاب

برای دیدن بخشی از صفحات کتاب، لینک فایل پی دی اف (pdf) را ببینید.

 

این کتاب شامل داستان‌هایی از: اورهان پاموک، سام شپرد، آلیس مونرو، توبیاس ولف، گیلرمو مارتینز، جولین بارنز، جورج ساندرز، دیوید فاستر والاس، نادین گوردیمر و جویس کارول اوتس است.

مترجم در مقدمه‌ این کتاب آورده است: «داستان‌های مجموعه «میان فنجان‌های قهوه» از میان ده‌ها داستان برچین و ترجمه شده‌اند و ملاک انتخاب این داستان‌ها محتوای ادبی غنی، تنوع مضامین، قوت تکنیکی اثر و جدید بودن داستان‌ها بوده است. این مجموعه 10 داستان را از 10 نویسنده معاصر دربر می‌گیرد. نویسندگان این داستان‌ها هر یک به نوعی دارای شهرت و محبوبیت هستند.

اورهان پاموک در سال 1952 در شهر استانبول ترکیه به دنیا آمد و در سال 2006 در سنی نسبتاً پایین برندۀ جایزۀ نوبل شد. او جز سه سالی که در نیویورک گذراند، تمام عمرش را در استانبول بوده و کاری جز نوشتن انجام نداده است. آثار او به 61 زبان ترجمه شده است. سام شپرد یکی از معروف‌ترین داستان‌نویسان آمریکایی است که در عرصۀ نمایشنامه‌نویسی هم شهرت بسزایی دارد. او در سال 1943 در ایالت ایلینوی آمریکا به دنیا آمد و اکنون در نیومکزیکو زندگی می‌کند. آلیس مونرو در سال 1931 در ایالت اوتاریوی کانادا زاده شد و در سال 2013 موفق به دریافت جایزۀ نوبل شد. او شهرتی جهانی در داستان کوتاه نویسی دارد. توبیاس ولف در سال 1945 در ایالت آلابامای آمریکا به دنیا آمد و در داستان کوتاه نویسی شهرت دارد و جوایزی نیز برده است. گیلرمو مارتینز در سال 1962 در آرژانتین به دنیا آمد و چند مجموعه داستان کوتاه و رمان نوشته است و آثارش به چند زبان ترجمه شده است. جولین بارنز در سال 1946 در لستر انگلیس به دنیا آمد و دارای چند رمان و چند مجموعه داستان کوتاه است و جوایز متعدد ادبی برده است. جورج ساندرز در سال 1958 در تگزاس آمریکا زاده شد و افزون بر چاپ آثار متعدد در دانشگاه نیز تدریس می‌کند. دیوید فاستر والاس در سال 1962 در نیویورک به دنیا آمد و نویسنده و روزنامه‌نگاری معروف است و موفق به کسب چند جایزه ادبی نیز شده است. نادین گوردیمر در سال 1923 در حوالی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به دنیا آمد و در سال 1991 موفق به کسب جایزۀ نوبل شد و پس از چاپ آثار متعدد در سال 2014 درگذشت. بالاخره اینکه جویس کارول اوتس در سال 1938 در نیویورک متولد شد. او نویسنده‌ای پرکار است و تاکنون چند جایزۀ معتبر ادبی برده است.

داستان‌های این مجموعه هر یک به نوعی بازنماینده رنج‌ها و استقامت‌های انسان‌ها در شرایط مختلف هستند و زندگی آدم‌ها را از دیدگاه‌های مختلف که با مفاهیمی نظیر تنهایی، سرگردانی، رنج، مبارزه، عصیان، شور و غیره آمیخته هستند به تصویر می‌کشند.

فهرست مطالب کتاب:

پیش‌گفتار

فامیل دور/ اورهان پاموک

دیار زندگان/ سام شپرد

بُعد/ آلیس مونرو

گلوله در مغز/ توبیاس ولف

دوزخ پهناور/ گیلرمو مارتینز

پیکرنگار/ جولین بارنز

توله/ جورج ساندرز

اتاق تفکیک/ دیوید فاستر والاس

زن سبکسر/ نادین گوردیمر

شناخت/ جویس کارول اوتس

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

مطالعات ادبی هرمنوتیک متن‌شناختی

مطالعات ادبی هرمنوتیک متن‌شناختی

مهیار علوی‌مقدم

تأویل و رویکرد هرمنوتیکی، باعث افزایش بهره‌گیری هر چه بیشتر خواننده از ارزش‌های شناخته‌نشدۀ متن می‌ش

پابرهنه در برادوی: زندگی و آثار نیل سایمون

پابرهنه در برادوی: زندگی و آثار نیل سایمون

مجید مصطفوی

نیل سایمون (1927 ـ 2018) یکی از پرکارترین، موفق‌ترین و محبوب‌ترین نمایشنامه‌نویسان جهان و یکی از بهت

منابع مشابه بیشتر ...

شبهای روشن (با یک تفسیر بلند)

شبهای روشن (با یک تفسیر بلند)

فیودار داستایفسکی

در این کتاب ابتدا ترجمۀ «شبهای روشن» داستایفسکی آورده شده است. در بخش دوم کتاب، مترجم به نقد و بررسی

سبک شناسی انتقادی: تحلیل آثار فریبا وفی

سبک شناسی انتقادی: تحلیل آثار فریبا وفی

مهری تلخابی، بهزاد رهبر

این اثر به بررسی آثار فریبا وفی‌، نویسنده نام‌آشنای معاصر، از منظر سبک‌شناسی انتقادی اختصاص دارد. وف