۱۸۵۸
۰
و کوهستان به طنین آمد

و کوهستان به طنین آمد

پدیدآور: خالد حسینی ناشر: ققنوستاریخ چاپ: ۱۳۹۲مترجم: نسترن ظهیریمکان چاپ: تهرانتیراژ: ۱۱۰۰شابک: 0_085_278_600_978

خلاصه

رمانی فراموش‌نشدنی، سراسر احساس و شور دربارۀ عشق، دربارۀ توجه به هم‌نوع و دربارۀ تصمیم‌های ما در سرنوشت نسل بعدی.

معرفی کتاب

خالد حسینی یکی از پرخواننده‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان دنیاست. تا کنون از دو رمان نخست او، بادبادک‌باز و هزار خورشید تابان بیش از ده میلیون نسخه در آمریکا و بیش از 38 میلیون نسخه در بیش ار هفتاد کشور دنیا به فروش رفته است. وی در کالیفرنیا زندگی می‌کند و همچنین سفیر عالی حسن نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، عضو آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و بنیان‌گذار مؤسسه خیریه غیر انتفاعی خالد حسینی است که برای مردم افغانستان کمک‌های بشر‌دوستانه فراهم می‌آورد.

و کوهستان به طنین آمد، با چشم‌انداز وسیع و داستان‌سرایی حکیمانه و سرشار از مفاهیم انسانی‌اش، رمانی عمیقاً گیرا و دلرباست که درک ژرف نویسنده را از تعهداتی که ما و زندگیمان را شکل می‌دهد، نمایان می‌کند.

داستان با پیوند تأثیرگذار و بی‌مانند خواهر و برادری بی‌مادر در یکی از روستاهای افغانستان آغاز می‌شود. عبدالله برادر بزرگ برای پری دوساله بیش از آنکه برادر باشد، حکم مادر را دارد و پری کوچولو برای عبدالله ده‌ساله همه چیز است. اتفاقی که برای آن دو روی می‌دهد و ماجراهای کوچک و بزرگی که در زندگی افراد دیگر به طنین می‌آید، گواهی است بر پیچیدگی زندگی.

نویسنده در این رمان چندنسلی ـ که نه تنها به والدین و فرزندان، بلکه به روابط برادران و خواهران، عموزاده‌ها و دایی‌زاده‌ها، مستخدمان و سرایداران نیز می‌پردازد ـ مهرورزی‌ها، جریحه‌دارکردن‌ها، فداکاری‌ها، خیانت‌ها و وفاداری‌ها را بازگو می‌کند؛ نشان می‌دهد که گاهی چطور از رفتار نزدیک‌ترین کسانمان شگفت‌زده نشویم، آن هم درست در لحظاتی که بیشترین اهمیت را دارند. داستان با دنبال‌کردن شخصیت‌ها و انشعاب زندگی‌هایشان و عشق‌ها و تصمیمات‌شان در سراسر جهان ـ از کابل تا پاریس، از سانفرانسیسکو تا جزیرۀ تینوس در یونان ـ آرام‌آرام گسترش می‌یابد و با پیش‌رفتن هر صفحۀ تأثرها و پیچیدگی‌های احساسی داستان را به نمایش می‌گذارد.

خالد حسینی با نگاشتن کوهستان به طنین آمد و بهره‌بردن از همان غرایز چشمگیر و بینش فلسفی بادبادک‌باز و هزار خورشید تابان دیگر بار ثابت کرده که قصه‌گویی مادرزاد است.

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

ایل بختیاری در دورۀ قاجار

ایل بختیاری در دورۀ قاجار

آرش خازنی

موضوع این کتاب تأثیر متقابل حکومت و ایل در حاشیۀ ایران در دورۀ قاجار است. بررسی تاریخ اتحادیۀ ایلی ب

قصۀ ما به خر رسید: خر و خرپژوهی در شعر فارسی

قصۀ ما به خر رسید: خر و خرپژوهی در شعر فارسی

غلامعلی گرایی، زهراسادات حسینی

خرپژوهی در شعر طنز فارسی یکی از زمینه‌های طنز بوده که باید به‌جد مورد تحقیق و پژوهش قرار می‌گرفت. نو

منابع مشابه بیشتر ...

کلیات نادم

کلیات نادم

میرزا محمدیحیی نادم قیصاری

این کتاب دیوان اشعار «میرزا محمد یحیی قیصاری»، متخلص به «نادم» است.

طرزی و سراج‌الأخبار

طرزی و سراج‌الأخبار

بشیر سخاورز

سراج‌الأخبار وظیفۀ خود دانسته است تا مردم افغانستان را که سده‌ها از جریان‌های خارج از کشور غافل بودن